Sunday, March 10, 2013

Giant VS 1 Malaysia

yeah !! bertemu lagi kita semua .. tadi admin sempat membelek gambar-gambar yang diambil masa keluar ke tempat kajian jadi terpikir nak buat entri yang ini pula .. baiklah .. kita semua tahu produk 1 Malaysia yang kini dikatakan produk barangan keperluan yang murah dan mampu milik untuk semua pembeli .. jadi Mydin mengambil kesempatan untuk menjual produk 1 Malaysia ini di premis perniagaan mereka ..






Tak banyak barang-barang 1 Malaysia yang ada di Mydin .. ada barang yang tertentu sahaja yang dijual disini. Alamatnya nak cari barangan 1 Malaysia juga kene pergi kedai 1 Malaysia juga lah =)

Pemerhatian admin dapati Giant ada sedikit 'advance' berbanding dengan Mydin .. pemerhatian admin dapati hampir 40 % barangan yang terdapat di Giant adalah keluaran Giant sendiri ..  ini bermakna Giant sudah mengeluarkan produk sendiri .. seperti air minuman, makanan ringan,pakaian, tisu dan lain-lain ..








kelebihan dari sudut pengeluaran produk tanpa bergantung dengan jenama lain membantu Giant terus menerajui perniagaan mereka secara tidak langsung memperkenalkan produk Giant .. Selain daripada Giant ada juga Syarikat Pasaraya seperti Tesco , Pacific , Aeon Jusco yang mengelurkan produk syarikat mereka .. langkah seperti ini boleh dicontohi oleh Mydin bagi menigkatkan hasil keluaran dalaman mereka seterusnya dapat meningkatkan hasil jualan produk barangan buatan Malaysia. ..

No comments:

Post a Comment